たたたた。

あんまりじろじろ読んじゃ嫌。

本日のメイウェザー:リング上での引退の言葉

メイウェザーが引退をリング上で明言。そもそも引退していたんだし、これで本当に最後が分からないけどかなり感極まったように見えた。海外記事からメイウェザーの発言だけ切って書いておく。まあ、新しい話はほぼ無いのだけど。好意的に考えるとメイウェザーはボクシングの価値を上げたいんだろう。過去の名世界王者はその名声に比して引退後余り幸せそうではない。タイソンが代表的だけど破産したケースも多いし、49勝無敗のマルシアノだって頭痛に悩まされたらしい。成功のモデルケースになりたいのかも。その割にはメイウェザー自身が一回破産して引退からカムバックしたわけだけど…。

Floyd Mayweather Retires From Boxing | HuffPost

「最初からプランを持っていたんだ」

“I had a game plan from the very beginning,”

「いつも自分がしたいことを知っていた。率直であること、比類なき存在になること、このスポーツで19年間やること、そして世界王者に18年間居続けること、俺は卓越した経歴になった。」

“I always knew what I wanted to do – be outspoken, be one of a kind. To be in the sport for 19 years and to be world champion 18 years, I’ve had a remarkable career.

「俺と対戦すれば、そいつが何が出来るかはっきりする。それはIQだ。俺は他のやつより10歩先を行く。相手の良い所をぬぐいさり、したくないことをさせる。」

“If you put them (opponents) in front of me, we see what they can do. It’s all about that IQ. I’m 10 steps ahead of any fighter. I take whatever is your best attribute and take that away from you, make you do what you don’t want to do.”

「(批判する奴は)気が狂ってる。」

“It’s crazy,”

「俺は全人生をボクシングとともに過ごした。自分がベストだ、と俺が言うことを悪くいう奴がいる。」

“I’ve been in the sport of boxing my whole life and they say I’m wrong for saying I’m the best.

「全ての世界王者、アリ、ロビンソン、レナード、ホームズ…このリストは続く。彼らは扉を開け、俺が今いるところまで道を作った。感謝している。」

“Every champion – (Muhammad) Ali, Sugar Ray Robinson, Sugar Ray Leonard, Larry Holmes – the list goes on and on. They opened up the doors and paved the way for where I am today and I’m appreciative.

「しかし、今の若いボクサーはいう、メイウィザーのようになりたい、と。リング上で傷つくのはクールじゃない。俺は完璧じゃないが、完璧主義者になろうと頑張っている。」

“But now the young fighters say, ‘We want to be like Mayweather.’ It’s not cool to take punishment in the ring. I’m not perfect but I strived to be a perfectionist.”

「俺は経済的にも安心だし健康だ。次のメイウェザーを探したい、そして俺の全記録が破られるのを見たい。記録は破られるためにある。」

“I’m financially secure and I’m in good health. I’m looking forward to finding the next Floyd Mayweather and seeing someone break all these records I set. Records are meant to be broken.

「俺は全てをもってボクシングから去る。体も頭も問題ない。このスポーツで全てを成し遂げた、やり残したことはない。」

“I am leaving the sport with all my faculties, I’m still sharp and smart. I’ve accomplished everything in this sport, there’s nothing else to accomplish.”